Preskoči na sadržaj

50% popusta samo danas

    Pijete li i zimi dovoljno vode?

    Pijete li i zimi dovoljno vode?
    dehydration-image-e1515061512759

    Dodatni gubitak tjelesne tekućine pri nižim temperaturama može biti jednak kao i ljeti i to zbog visoke potrošnje energije, mnogo slojeva odjeće i povećane potrebe za mokrenjem.

     

    hladno-zima-750x480-750x480-1

    Kako za hladnijih dana manje osjećamo žeđ, mnogi zaboravljaju na optimalan unos tekućine. Iako nije vruće, pa se manje znojimo nego ljeti, tekućinu i dalje gubimo – disanjem hladog i suhog zraka, preko kože, izlučevinama, diureticima kao što su neki diuretični čajevi(zeleni čaj,crni čajevi,čaj od koprive, čaj od lišća maslačaka i korijena, uvin čaj…) kava…

    Dehidracija (stanje kada osoba izgubi više tekućine nego što ju je unijela u tijelo)je moguća i zimi, jer naš organizam pojačano gubi vodu usljed hladnog i suhog zraka. Sa tom dehidracijom usporavamo metabolizam i potičemo razvoj baterija i virusa u našem organizmu. Osim toga, dodatni gubitak tjelesne tekućine pri nižim temperaturama može biti jednak onom u toploj klimi zbog visoke potrošnje energije, mnogo slojeva odjeće i povećane potrebe za mokrenjem. Usto, treba imati u vidu to da gubimo tekućinu i zbog toga što naš znoj brzo isparava na hladnome, suhome zraku. No je li tekućina doista toliko bitna za zdravlje i jesu li možda neprestani napisi o njezinoj važnosti i famozne dvije litre možda samo mit?

    Za razliku od hrane, vodu naše tijelo treba na svakodnevnoj bazi. Preživjet ćemo ako nekoliko tjedana ništa ne jedemo, međutim bez vode bismo umrli u roku od nekoliko dana. Posljedice manjka vode u tijelu doista mogu biti velike. Ako smo ozbiljno dehidirirali, gubimo fizičke i mentalne sposobnosti.

    Probavne smetnje i manjak vode

    324259_2200-1200x628-1

    Kod kronične dehidracije povećava se rizik od brojnih bolesti i zdravstvenih komplikacija. Neke od najčešćih su probavne smetnje – nadutost, mučnina, zatvor, povećana mogućnost stvaranja krvnog ugruška jer vam tekućina razrijeđuje krv, zato je vrlo bitno tokom jutra popiti barem 0,5l do 1l čiste izvorske vode ili fitrirane vode. Također, sve se češće stariji ljudi zaprimaju u bolnicu zbog narušenog zdravlja uzrokovanog nedovoljnim unosom tekućine. Iako je voda esencijalna hranjiva tvar u životu svakoga čovjeka, većina nas će ipak veće oduševljenje pokazati za hranom nego za tekućinom. Često nakon što popijemo čašu vode ili soka shvatimo da smo osjećali slabost zbog dehidracije.

    Nije samo voda tekućina

    Organizam većine ljudi u svijetu, zapravo je zbog izostanka navike redovitog unošenja tekućine ili jednostavne zaboravljivosti, nedovoljno hidratiziran. Dehidracija, dakle, može biti razlog zbog kojeg naše tijelo ne funkcionira kako treba, a posljedice su glavobolja, umor, dekoncentriranost i slabije fizičke sposobnosti. Gubitak vode koji iznosi oko dva posto tjelesne težine (oko 1 l) može jako loše utjecati na našu sposobnost pamćenja te na pozornost i motoričke kretnje, upozoravaju stručnjaci. Naglašavaju i to da se unos tekućine ne odnosi samo na vodu nego i na sviježe cjeđene sokove ili biljne čajeve.

    SIGNALI KOJI UPUĆUJU NA TO DA SMO DEHIDRIRANI

    index-4

    Uz već navedene simptome dehidracije, postoji još nekoliko pokazatelja koji upućuju na manjak vode. Žeđ i suha koža je upozoravajući mehanizam koji nam govori da je nasupila ozbiljna dehidracija. Jednostavan pokazatelj je boja urina. Što je ona tamnija, to je stupanj dehidracije veći. Ujutro je urin vrlo tamne žute boje što ukazuje da ujutro morate popiti čiste vode, barem 0,5l. Optimalna boja urina je bistra(prozirna). Preporučena dnevna količina tekućine(čista filtrirana negazirana voda, može se kupovati iz dućana, manje je zlo nego voda iz slavine) sviježe cjeđeni sok ili biljni čaj(kamilica,menta,đumbir….) za odraslu osobu su tri litre. Za djete od 30kg bi trebala biti 1,5L tekućine dovoljna. Te brojke mogu biti i veće, s obzirom na vrstu zanimanja, temperaturu i količinu vlage u zraku, količinu aktivnosti tijekom dana, prehranu…Ukoliko vam mokrenje budi tokom noći tu količinu tekućine popite do 17-18h ili ranije.

    KAKO HIDRATIZIRATI ORGANIZAM ZA HLADNIH DANA?

    winter-dehydration

    Pijte mnogo tekućine. Pijte redovito, čak i ako niste žedni, jer je osjećaj žeđi manje izražen kad je hladno, a to može dovesti do dehidracije. Izbjegavajte nošenje previše slojeva tople odjeće jer to može izazvati pojačano znojenje te gubitak vode i mineralnih soli. Iako je boja urina dobar pokazatelj hidratacije organizma, stres zbog hladnoće može prouzročiti pojačano izlučivanje razrijeđene mokraće. Hladan i suh zrak na otvorenome te grijanje u zatvorenim prostorima mogu prouzročiti gubitak vode iz kože, koja postaje suha i ispucana. Stresna tjelesna aktivnost na hladnoći može povećati gubitak vode zbog bržeg i dubljeg disanja.

    Ukoliko imate imate problema sa time da nemožete piti toliko tekučine predlažemo da pijete barem 2L (voda+čaj) i pijete formulu detoks.

    tagovi: dehiracijaimunitetvoda